Így kerek a világ - Gyermeknap Budapesten

2019. Május 30.

Május 25-26-án rendezték meg, immár 29-dik alkalommal, a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat és Budapest Főváros Önkormányzata szervezésében a Városligeti Gyermeknapot.

Az önfeledt, vidám hétvégére azzal a négy gyerekkel érkeztünk, akiket a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat ajándékozott meg ezzel az élménnyel, a Mesék szárnyán országos mesevetélkedőn elért remek eredményeik elismeréséül. A Zelk Zoltán Gimnázium IV. C. osztályos Szív csapat tagjai - Karsai Kristóf, Sághi Csanád, Aszalós András és Belényesi István - türelmetlenül várták az érkezést, hisz előzőleg már sokat meséltem nekik az ottani eseményekről.

Pénteken a kora esti órákban indultunk azzal a focicsapattal együtt, akik szintén Érmihályfalváról indultak az OTP Bank Gyermeknapi Focikupa sportrendezvényre. Mindnyájunk nagy örömére a fiúk remekül szerepeltek és elnyerték az I. díjat, valamint a legjobb kapusnak és legjobb játékosnak járó díjat is. Ezúton is gratulálunk nekik, valamint Fele Sándornak és Fele Attilának s nem utolsó sorban Csűri Sándornak, akinek köszönhetően még a vasárnapi szavazásról sem maradtunk le.

Pénteken késő este érkeztünk a szálláshelyünkre, a Budapesti Koós Károly Kollégiumba.

Szerencsére mindkét napon szikrázó napsütésben élvezhették a gyerekek a játék izgalmát. Szombat reggeltől a Városliget számtalan változatos programmal várta a gyermekeket. A Kalandpark, Sport sziget, lovasbemutatók, ügyességi játékok, zenei, kézműves, arcfestő programok, ugrálóvár mellett még rengeteg színes programhelyszín, gazdag szórakozási és sportolási lehetőség.

A gyermekek nem győztek betelni a látvánnyal, ujjongva kalandoztak a különféle lehetőségek között. Vonzó volt számukra többek között a Biztonságos Internet sátor, a Lego-sziget, az óriás társasjátékok.

Több színpadon folytak az előadások, mint például családi zenés torna, táncbemutatók, artista show, bűvésztrükkök és még számtalan más. Az igazat megvallva, a két nap nem volt elegendő arra, hogy minden helyszínen részt vegyünk, minden játékot kipróbáljanak a gyerekek az óriási kínálatból. A kora délutáni órákban újabb meglepetés várt ránk: hajókázni mentünk a Dunára, ahonnan megcsodáltuk Budapest néhány csodálatos értékét, többek között a Parlament impozáns épületét, a Lánchidat, a Budai várat is. A későbbiekben közelebbről is megnéztük a várat, ami szintén nem mindennapi élményt jelentett.

Vasárnap újabb kalandok várták a gyerekeket. Nagy érdeklődést keltett bennük a Nemzetek Utcája, ahol a sátrakban a Budapesten akkreditált nagykövetségek és kulturális intézetek várták az európai és Európán kívüli kultúrák és népi hagyományok kedvelőit. A gyerekek beöltözhettek a különböző népviseletekbe, mindenütt kisebb ajándékokat kaptak. Ügyességi játékokkal, színezéssel, kézműveskedéssel szintén nyerhettek valamit.

Az Országgyűlés gyermeknapi sátrainál megnézhettük az Országgyűlési Őrség egyenruháit, kardjait s a katonákkal fotókat is készíthettünk. Az Országházról szóló kvízkérdésekkel pedig oklevelet is szereztünk.

A színes forgatagban nagyon remekül érezték magukat gyerekek, felnőttek egyaránt. A Gyermekmentő Szolgálat sátrainál ebédet, innivalót kaptunk, reggeli-vacsora szintén biztosított volt számunkra. Ezen túl minden gyerek ajándékcsomagot kapott a N.GY.Szolgálat elnökétől, Szántó Ildikótól, aki végig nagy szeretettel óvott és irányított minket. A játékkuponokkal ingyenesen használhattuk a vidámpark játékait is. A lézerharc roppant mód elnyerte mindenki tetszését, még mi, felnőttek is kedvet kaptunk egy kis csatározásra... Milyen jó is újra gyermekként, felszabadultan nevetni!

A két nap röpke pillanatnak tűnt, eljött a hazautazás ideje.Vasárnap délután, tele élményekkel és szívünkben nagy vidámsággal indultunk haza.

Ekkor elgondolkodtam azon, hogy milyen nagyszerű dolog az, hogy a gyermekeink ilyen élményekkel gazdagodhatnak, ilyen csodás helyekre juthatnak el, köszönhetően az anyaország és a romániai magyarság barátságának, összetartásának és olyan lelkes embereknek, akik megvalósítják ezen valószínűtlenek tűnő álmokat is gyermekeink számára.

Nagy-nagy köszönet a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálatnak, Szántó Ildikó elnök asszonynak a feledhetetlen élményekért!

Szívből kívánom, hogy minél több gyerek átélhesse ezt a vidám, önfeledt hangulatot!

Gábor Éva tanítónő

További cikkek

(Illusztráció)

Viharriasztás 37 megyében péntek reggelig

2019. Május 30.

Sárga jelzésű (elsőfokú) viharriasztást adott ki az Országos Meteorológiai Szolgálat (ANM) csütörtökön, amely péntek reggelig érvényes az ország szinte egész területére.

Gyereknap 2019

2019. Május 31.

Június 9-én, vasárnap 10 és 17 óra között, a Praszler Gyula stadionban.

Pontot hoztunk Diószegről

2019. Május 30.

A csapatok megosztoztak a gólokon és a pontokon. Szombaton az utolsó fordulóval, hazai pályán zárul a bajnokság.

XI. Őszirózsa, körzeti szakasz

Megtartották a népdalvetélkedő körzeti szakaszát.

Fogyasztóvédelmi problémákat kérjük jelezzék a következő címen: